zondag 27 augustus 2023

Zondag 27 augustus 2023: Oakland (CA) - San Francisco (CA)

De voorlaatste dag, en de eerste dag waarin we écht in San Francisco waren. Via parking.com had ik een goedkopere parkeerplaats gevonden aan het hotel, waar we konden inrijden vanaf 11u.

Restte ons nog uit te checken in Oakland, na nog een koffie voor David in hetzelfde zaakje van gisteren, en na het organiseren van onze koffers voor het nakende vertrek. Er zitten behoorlijk wat extra kilo’s bij, maar het gaat lukken :).

Voor het binnenrijden van San Francisco rij je langs het bovendek van de Bay Bridge. Goed dat ik rechts reed, want je wil daar toch goed van genieten en kijken naar de stad die dichterbij komt.

Ons hotel ligt op Nob Hill, en zoals de naam het doet vermoeden is het hoog gelegen. We mochten zonder meerprijs inchecken in de kamer vanaf 12u, jammer dat het 11u30 was :s. Nog een half uurtje wachten dan maar.

De kamer is ruim en rustig, de fitness heeft volgens de site het beste uitzicht van SF. Dat kunnen we moeilijk vergelijken, maar het ligt op een hoek waarbij 2 kabeltrams kruisen en is best cool, maar anoniem fitnessen zit er alvast niet in :).

Na het inchecken gingen we de stad in, en dat betekent stappen zetten, veel stappen zetten. We begonnen bij Union Square, deden wat winkels en kregen dan honger. Aan het ferry building zou een foodmarkt zijn, dus gingen we naar daar. Dat klopte, maar het was ontzettend druk. Gezien de honger overwoog, gingen we toch overstag voor een soort hamburgerachtige sandwich met kip.

Via de pier, langs Embarcadero, het business district gingen we terug omhoog naar Market Street, en dan naar het hotel.

We hadden nog een klein uurtje om op te frissen en naar AltoVino te gaan, de Italiaan voor vanavond, een 10 minuutjes wandelen. We kregen een tafeltje op de hoek, waardoor we konden kijken naar de kabeltrams die passeerden, en naar de mensen.

Als voorgerecht namen we tomaat mozzarella, daarna nam David de vis, ik de pasta bolognese. David zijn vis was ongelooflijk lekker, zat in een zoutkorst die aan tafel werd weggeklopt, en eronder lagen bonen. Je zag aan zijn blik dat hij toch wat koolhydraten miste, die hij duidelijk wel op mijn bord kon identificeren. Daar hebben we een compromis in gevonden, als in dat ik dan wat minder koolhydraten heb gegeten ;). Als dessert gingen we voor een chocolade-mousse met vanille-room, om te delen. Allemaal erg lekker!

Morgen is onze laatste dag van de vakantie, maar hij zal gevuld zijn voor 2: we starten met een bezoek aan Alcatraz, s avonds gaan we naar het baseball. Ertussen gaan we nog wat verder stappen zetten, maar het zal het aantal van 26.000 van vandaag waarschijnlijk niet overtreffen (maar dat hoeft ook niet) :).

De foto’s volgen later, geen Wifi op de kamer ;).