vrijdag 24 augustus 2018

Vrijdag 24 augustus (St Ignace, MI - Bay City, MI)

Vanochtend was het ontwaken met een uitzicht, dat was leuk. We waren "half" gehaast, er stond behalve shoppen en 3 uur rijden niet veel op het programma.

Tijdens het ontbijt zaten twee zwaarlijvige mensen die een stuk jonger waren dan ons. Ik moet me retrospectief verontschuldigen over mijn vooroordelen, want ze waren eigenlijk heel vriendelijk, en we hadden er nog een leuke babbel mee. Ze waren op vakantie, voor een weekje, en kwamen van de kanten van Detroit. Als ik hem over de criminaliteit in Detroit hoorde vertellen, kreeg ik toch weer wat schrik van downtown. Niet dat wij in downtown gaan verblijven en behalve het redelijk veilige baseball morgenavond zijn we ook niet van plan er 's avonds te zijn. Ze hadden nog nooit mensen ontmoet uit België, bij deze dus :). Bij het weggaan had een ander "plaatselijk" koppel onze verhalen gehoord, ook de vrouw wenste ons nog "a great stay in the US of A". Mensen zijn hier een stuk vriendelijker dan in Wisconsin, nogmaals bewezen.

Om 14u kwamen we aan bij de outlets in Birch Run. Het zag er op het eerste zicht gigantisch uit, en dat was het ook. "Dat is hier een grote ramp he", zei David, terwijl ik net heel uitgelaten werd :). We zouden keuzes moeten maken, en dan zitten Ralph Lauren en Tommy Hilfiger daar altijd bij. Dankzij de live-verbinding met Jurgen en Ine hebben we ook voor de jongens mooie deals gevonden. Ook voor ons was het een mooie oogst, zonder al te veel uitgegeven te hebben.

Om 17u30 stopten we ermee, en zochten de dichtste Chili's bij het hotel. We hadden nog eens zin in de gigantische kuipen cocktails, en David in fajita's. Ik nam een steak met avocado, eigenlijk ook heel lekker. En dus beiden een cocktail, ze zijn nog steeds even groot :).

Het hotel voor vanavond, de Hampton Inn, is gloednieuw, onze kamer ruikt nog naar nieuwigheid. Ik voel dat we goed gaan slapen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten