woensdag 14 september 2016

Denver

Vandaag was een rustige dag. We gingen 's ochtends shoppen, David wilde ook een Apple watch in promotie, dus gingen we opnieuw naar een Best Buy :).

Daarna stond een schietsessie op het programma. Ik was er wat nerveus voor. De mensen waren heel vriendelijk, geen uitleg was hen teveel. We mochten na het invullen van allerlei formaliteiten een wapen kiezen. We kozen voor een stoere halfautomatische 9mm. De schietbaan was beneden de winkel, dat kon je tijdens de uitleg boven al goed horen. Op hun toog stond een aftelklok tot de laatste dag van Obama's legislatuur. Het was niet de plaats om het over politiek te hebben :). Colorado is een van de 23 staten waar je vrij een wapen mag dragen op straat. De man die verantwoordelijk was voor de veiligheid beneden vond dat natuurlijk geweldig. Zelf had hij 10 wapens, hij had er ook al eentje gekocht voor zijn 2 jaar oude dochter...



Het eerste schot was heftig. De kracht die van zo'n wapen afkomt, dat is schrikwekkend. Het is geen vergelijk met wat je in films ziet. De terugslag was redelijk ok, al zette ik me blijkbaar scherp voor die terugslag, waardoor ik compenseerde en te laag eindigde. Maar aan de andere kant, een man in de benen schieten is best aanvaardbaar vind ik.



















We kregen tips om het richten te verbeteren, mochten ook eens schieten met een pistool van de begeleider - dat minder terugslag zou hebben - om het verschil te merken. Ik vond het allemaal een beetje eng, met een geladen geweer in de weer zijn, zelfs als het op de tafel lag. Het voelt een beetje als een bom :).

David had het allemaal veel sneller onder de knie dan ik.

Uiteindelijk hebben we er ons ruim 2 uur vermaakt, en 100 kogels erdoor gejaagd. de kruitgeur zat serieus in mijn neus. Het was een machtige ervaring.



Het avondeten was nogmaals in de Chili's. Opnieuw was het een totaal andere bediening. De bar was iets te sportsbar en de Broncos speelden blijkbaar, dus gingen we ergens anders zitten. De ober was heel chill, hij leek wel high te zijn. Hij was vriendelijk en zeer gedienstig, niet dat we klachten hadden, verre van. We namen terug een margerita, die was zo mogelijk nog groter dan de vorige keer. We hadden hem perfect kunnen delen. We namen alletwee een fresh mex combo van 3 dingen, taco, quesadilla en enchillada's. Met een grote portie bonen, die verrassend lekker waren.

Terug in het hotel was het tijd om alvast wat in te pakken. Het is altijd grappig hoeveel zwaarder we terugkeren. Op de heenreis had ik plaats over, nu moest ik op de koffer gaan zitten om hem dicht te krijgen...

Tijdens het zappen voor het slapengaan nog even naar FOX gekeken. Die hadden het volop over de leugens van Hillary over haar gezondheid, en in het algemeen. Dat werkte niet slaapbevorderend, dus heb ik het maar op iets anders gezet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten