vrijdag 3 juni 2022

Vrijdag 3 juni: Valdez

 Een gesplitste ochtend: David werd om 6u30 op een visboot verwacht, ik daarentegen werd nergens verwacht :(. Maar ik had wel fietsplannen! Tegen dat ik vol wakker was, was hij al weg. Na het ontbijt (bij mij op de kamer, het ontbijt in het hotel bleek achteraf erg lekker te zijn, verdorie, morgen herkansing!) ging ik rond 10u naar de Fat Mermaid voor een fiets. Eerst een tochtje in het centrum, daarna de Richardson Highway af, met wat zijsprongen via de plaatselijke luchthaven en het kerkhof. Exact 2u31' later was ik terug aan het hotel. Het was "gewoon" fietsen op asfalt met mooie verzichten, en ik heb ideeën kunnen opdoen om in de namiddag samen verder te gaan kijken met de auto (vanwege dirt roads). 

Tegen 13u was David ook terug in de kamer. Hij was enthousiast, hij heeft zijn 4 toegelaten te vangen vissen gevangen, daar was de visser erg streng op. Hij zat op de boot met een gezin uit Alabama, en het waren blijkbaar ook nog aangename mensen. Ook het gezin kon elk 4 vissen vangen, wat het aantal op 20 bracht (allemaal rockfish). De rockfish werden allemaal achtergelaten bij het gezin, zij waren op bezoek bij hun zoon die hier een zomerjob heeft. Voor 1 dollar konden ze de vissen laten kuisen in de haven, waarna ze in de diepvries zouden bewaard worden bij die zoon. Fijn, dan gaat niets verloren.

Voor de namiddag gingen we nog 2 korte wandelingen doen, beiden met erg mooie zichten op de bergen en de natuur rond Valdez. Prachtig... 

Erna nog even naar de supermarkt voor een gezonde maaltijd, en nog even langs de gift shop recht tegenover het hotel. Hij was niet supergroot, maar we hebben wel 2 leuke sleutelhangers en een kerstboomversiering gevonden.

Morgen laten we Valdez achter ons en gaan we naar Sutton, op weg naar Anchorage. Daar willen we nog een laatste grotere wandeling doen voor we deze reis afsluiten in Anchorage.

Eerst beginnen met een typerende foto: het aantal puinhopen en stortplaatsen is hier niet te tellen. Altijd met mooi uitzicht wel ;)

Er zijn dus toch wapenregels... 


Foto's van de wandelingen:











Geen opmerkingen:

Een reactie posten