zaterdag 18 september 2021

Woensdag 8 september: Vodice (KRO) - Bohinj (SLO)

Vandaag was het plan vroeg te vertrekken, toch vroeger dan dat het uiteindelijk geworden is. Tegen 9u zaten we in de auto en waren we niet rouwig om dit hotel achter ons te laten en in te ruilen voor een terug kleinschaligere ervaring in Slovenië. 

Ik moest nog ergens een binnenband zien te scoren en dacht dat te kunnen doen in Vodice. David stopte met lichte tegenzin aan de Intersport, hij wilde denk ik zo snel mogelijk weg uit het stadje. Ze verkochten binnenbanden, maar dan moest je er ook de hele fiets bijkopen... Op naar een volgende sportwinkel dan maar, later op de route. 

Door Kroatië ging alles erg vlot. Google Maps had ergens een file ontdekt waardoor we via een minder drukke grenspost terug naar de Schengenzone konden. Het laatste stuk in Kroatië zagen we het landschap ook terug groener worden, en dat zag je ook aan de temperatuur. 

Net voor Ljublijana zag ik een bordje voor de Decathlon. Daar gingen ze zeker binnenbanden hebben, al moest ik ook nu David overtuigen om er te willen stoppen (misschien heeft hij iets tegen sportwinkels bij nader inzien ;)). Daar vond ik wat ik zocht, hopelijk is daarmee het probleem van mijn platte band opgelost en is het niets ergers.

Het verkeer in en rond Bled, waar deze vakantie begon en waar we terug langs moesten om naar Bohinj te rijden, zat redelijk vast. We passeerden terug langs ons hotel aan het meer, wat lang geleden leek. Volgens de GPS gingen we om 16u10 aankomen in het hotel, maar een ongeluk in de laatste 3 kilometer (niet met ons) zorgde ervoor dat het ruim een uur later was. Er was maar 1 weg en alles stond gewoon stil.

Al bij het inchecken was duidelijk dat we van het ene uiterste in het andere zijn gevallen: wat een charmant hotel, én wat een vriendelijke mensen. Heel het hotel is erg stijlvol ingericht, alles straalt ook gezelligheid uit. We mochten ook onze kamer kiezen, en kozen uiteindelijk voor de kamer op het bovenste verdiep. 

Bij het verwisselen van mijn band (wat effectief het probleem was van de platte band oploste, gelukkig was het maar dat en was er niets anders kapot of geraakt) raakten we aan de praat met een koppel Belgen. De man was een grote fan van BMC en vond mijn MTB een geslaagd exemplaar :).  

Daarna was het tijd voor een kort wandelingetje in het dorpje, en een aperol in het hotel, alvorens aan te schuiven voor het avondeten in het hotel recht tegenover het onze. Dat was groter, en al zeker het restaurant, maar voor de gasten van ons hotel was er een apart deel ingericht. Dat was een 4-gangenmenu met aangepaste wijn, wat een avondvullend programma lijkt, maar niet in Slovenië. Exact een uur later waren we terug in ons hotel ;). Het was lekker: iets met een gang die ik vergeten ben (het ging ook zo snel), pompensoep, biefstuk en een verrassingsdessert (kwam erop neer dat we keuze hadden uit 2, die we niet mochten weten, en waarvan wij dan maar moesten uitvechten wie wat wilde als ze werden geserveerd)). Positief: dat gaf ons na het eten nog even de tijd om in de bar van het hotel nog wat wijnen te proeven. Sloveense wijnen: we zijn er nog steeds niet uit of ze nu goed zijn, we zullen moeten herkansen morgen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten